1403-07-02 14:02
223
0
91496
گفتگو با جانباز ۷۰ درصدی گرگانی:

تاول‌هایی که درس استقامت می‌دهند

صادق روشنی جانباز ۷۰ درصد گرگانی است که بیش از ۴۰ سال با تاول‌های شیمیایی از جنس حقوق بشر آمریکایی زندگی می‌کند و می‌گوید: این تاول‌ها به من درس استقامت می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما، جانبازان و آزادگان در هشت سال جنگ تحمیلی، به خاطر دفاع از انقلاب و اسلام از همه لذت‌های دنیوی خودشان گذشتند و علاوه بر آن جان خود را نیز پیشکش کردند تا دین، عترت، عزت، ناموس و انقلاب ما از گزند دشمنان محفوظ بماند.

بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما در برخی از خانه‌ها هنوز جنگ پایان نیافته است به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفتگویی با صادق روشنی جانباز ۷۰ درصدی هشت سال دفاع مقدس داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

جانباز ۷۰ درصدی گرگانی، دفاع مقدس را شاهکار رشادت‌های رزمندگان برشمرد و افزود: دفاع‌مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ بود و درحقیقت دفاع مقدس جهاد بزرگ دینی و ملی ملت ایران بود.  

روشنی با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم و شهید یوسف الهی یک اسطوره بودند و همه ما درس ایستادگی، صبر و استقامت را باید از سردار حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم.  

وی درحالی که سرفه‌های خشک امانش را بریده بود ادامه داد: اگر از من بپرسید ارزشمندترین و شیرین‌ترین خاطره دوران دفاع مقدس را تعریف کنم برایتان از سال ۱۳۶۲ خواهم گفت زمانی که در بیمارستانی در سوئیس بستری شدم و درحالیکه تاول‌های ناشی از گاز خردل دوران جنگ تحمیلی بر دستان، سر و صورتم قرار داشت و دکتر با قیچی تاولهای را از پوستم جدا می‌کرد.  

یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: این تاول‌ها به من درس استقامت و بردباری را می‌دهند.  

روشنی خاطرنشان کرد: جوانان هشت سال دفاع مقدس خالص‌ترین جوانان بودند که با بصیرت تمام در عرصه دفاع از انقلاب گام برمی داشتند و با آرزوی شهادت در راه خدا حماسه آفرینی می‌کردند.

وی افزود: اگر هر کاری می‌کنیم برای رضای خدا باشد نه رضایت خلق، قطعا رحمت خدا شامل ما می‌شود همیشه باید برای خدمت به مردم آماده باشیم چه در زمان سیا، زلزله و یا کرونا و… باید جانانه برای ملت کار کنیم و به عنوان یک سرباز ادای دین کنیم.  

به گزارش گلستان ما، هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت رشادت‌های دلاورمردان عرصه شهادت است انسان‌هایی که باید همواره قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها باشیم.  

شاید گذر زمان غبار فراموشی را بر بسیاری از رویدادهای تاریخی بنشاند، اما داستان‌هایی که از ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان در دفاع مقدس روایت شده، هرگز فراموش‌شدنی نیست.

خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.